Ο Michel Lobrot, ομότιμος καθηγητής του πανεπιστημίου PARIS VIII (τμήμα Sciences de l’ Education), είναι ο εισηγητής και θεμελιωτής της Παρεμβαίνουσας Μη-Κατευθυντικότητας (NDI), την οποία ολοκλήρωσε στη σημερινή της μορφή στα μέσα της δεκαετίας του ‘80.

To ερευνητικό και συγγραφικό του έργο είναι τεράστιο με διεθνή αναγνώριση (βλ. βιβλιογραφία). Παράλληλα συνεχίζει το παιδαγωγικό και κλινικό του έργο στην πράξη, εμψυχώνοντας ομάδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια στη Γαλλία και σε άλλες χώρες, με ιδιαίτερη προτίμηση στην Ελλάδα.

Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1924. Μετά από σπουδές φιλοσοφίας (agrégation) και διδασκαλία στη μέση εκπαίδευση, γίνεται καθηγητής σε σχολή Ειδικής Αγωγής (École Normale d`Arras). Οι θεωρίες και οι μέθοδοι που προτείνει για την αντιμετώπιση δυσκολιών ανάγνωσης και γραφής τον καθιστούν στη Γαλλία έναν από τους πιο ειδικούς στα θέματα αυτά.
Από νωρίς δρά στα πλαίσια του παιδαγωγικού κινήματος Freinet και συμμετέχει, με τον κοινωνιολόγο φίλο του Georges Lapassade, στην ομάδα του περιοδικού Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα που διευθύνει ο Κορνήλιος Καστοριάδης στο Παρίσι.

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 γνωρίζει το κίνημα του Ανθρώπινου Δυναμικού και της Μη-Κατευθυντικότητας (W.Reich, Jacob Moreno, Kurt Lewin, Carl Rogers, Frederic Perls κ.ά.) και αρχίζει να εφαρμόζει τις αρχές τους στη διδασκαλία του. Με συναδέλφους από το κίνημα Freinet (G.Lapassade, R.Fonvieille) δημιουργούν το πρωτοποριακό κίνημα της Θεσμικής Παιδαγωγικής που προτείνει την παιδαγωγική αυτοδιαχείριση του σχολείου και των μαθητών (La pédagogie Institutionnelle, 1966).

Το 1969 καλείται να διδάξει στο πειραματικό πανεπιστήμιο της Vincennes-Paris VIII. Eκεί προτείνει στους φοιτητές του ριζοσπαστικές παιδαγωγικές εμπειρίες και επεξεργάζεται τις επιστημολογικές και μεθοδολογικές βάσεις της Παρεμβαίνουσας Μη-Κατευθυντικότητας. Το παιδαγωγικό και κλινικό-ψυχοθεραπευτικό του έργο διευρύνεται και εντάσσεται προοδευτικά μέσα σε μια συνθετική σύλληψη του ανθρώπου και των διεργασιών μάθησης και ανάπτυξής του, τόσο σε προσωπικό όσο και σε θεσμικό-κοινωνικό επίπεδο.

Από τα μέσα της δεκαετίας του ΄70 ιδρύει με συνεργάτες το Ινστιτούτο AGORA στο Παρίσι, το οποίο διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, ομάδες ψυχοθεραπείας και προσωπικής ανάπτυξης, έρευνες, παρεμβάσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς, σχολεία κ.ά.

Στην Ελλάδα έρχεται πολύ συχνά από τα μέσα της δεκαετίας του ΄80 και γρήγορα δημιουργείται γύρω του ένας κύκλος μαθητών και συνεργατών.
Τα τελευταία χρόνια, στο πολύ όμορφο παραδοσιακό χωριό Sagonne, της κεντρικής Γαλλίας, δημιουργούν με τη Nicole Simon κέντρο μελετών και εφαρμογών της NDI, όπου μελετώνται θεωρητικά και μεθοδολογικά θέματα και διοργανώνονται εκπαιδευτικά σεμινάρια και ομάδες ψυχοθεραπείας και προσωπικής ανάπτυξης.