Back to Top

- Βιβλιογραφία Κώστα Μπακιρτζή


Βιβλιογραφία του Κ. Μπακιρτζή
Βιβλία_______________________________________________
- 1996. Η δυναμική της αλληλεπίδρασης στην επικοινωνία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα.
- 2002. Επικοινωνία και Αγωγή, εκδ. Gutenberg, AΘήνα.


Αρθρα_______________________________________________
- 1987. Νεότερες απόψεις και μέθοδοι για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας στην παιδεία, στην επιμόρφωση και στην ψυχοθεραπεία, περιοδικό Διαφορά, Εταιρεία Σπαστικών Βορείου Ελλάδος, τεύχος Ιούλιος-Οκτώβριος, Θεσσαλονίκη,
σσ. 15-18.
- 1988. Από τη Δημοκρατική στη Μη-Κατευθυντική Εμψύχωση Ομάδων, περιοδικό Ψυχολογίας Ανιχνεύσεις, τεύχος 1, Θεσσαλονίκη, σσ.10-18.
- 1989. Γενικές αρχές μιας βιωματικού τύπου αγωγής και εκπαίδευσης, πρακτικά συνεδρίου Εταιρεία Παιδαγωγικών Επιστημών Κομοτηνής, σσ.69-75.
- 1989. Η συμπληρωματικότητα των φύλων και οι μυητικές τελετές των εφήβων, Τετράδια Ψυχιατρικής, Νο 25, σσ.89-95.
- 1991. Ο κόσμος των συγκινήσεων μέσα από τη θεωρία του M. Lobrot, Ψυχολογικά θέματα, Τόμος 4, τεύχος 3, Θεσσαλονίκη, σσ.251-261.
- 1997. Η εμπλοκή του Εαυτού στη σχέση επικοινωνίας με τον διαφορετικό Άλλο, ΠΕΝΟΨΥ - Τετράδια Ψυχιατρικής, Πρακτικά Επιστημονικού Διημέρου Διαβαλκανικής Συνεργασίας, σσ.219-229.
- 1997. Παρεμβατικότητα και Μη-Κατευθυντικότητα, Μακεδνόν, 3ο τεύχος, σσ.105-112.
- 1998. Βιωματική παιδαγωγική εμπειρία στο μάθημα εργαστήριο της Ανθρώπινης Οικολογίας - Ερευνητική μελέτη, Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού- OMEP, τεύχος 3, σσ.115-139, (ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ Α., ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ Κ.).
- 1998. Παιδαγωγική της Βιωματικής Εμπειρίας, Παιδαγωγικό Βήμα του Αιγαίου, Μυτιλήνη, Τεύχος 30, σσ.39-53.
- 1998. Η έννοια της εμπλοκής στην Κλινική σχέση, Τετράδια Ψυχιατρικής, Νο 66, σσ.111-115.
- 1998. Βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ψυχοπαιδαγωγική της επικοινωνίας - ερευνητική μελέτη, Παιδαγωγική επιθεώρηση, τεύχος 28, σσ.101-119.
- 2000. Βιωματική εμπειρία και κίνητρα μάθησης, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τεύχος 30, σσ.89-108.
- 2000. Προς μια Κοινωνιοψυχοπαιδαγωγική θεώρηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο πλαίσιο της εκπαίδευσης του 20ου αιώνα, προοπτικές και δυνατότητες, πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Λάρισα, σσ.146-153.
- 2005. Το βίωμα και η σημασία του, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται, επιστ. επιμ. Αλ. Γεωργόπουλος, εκδ. Gutenberg, Αθήνα, σσ.73-88.
- 2005. Βασικές θέσεις για μια παιδαγωγική της Βιωματικής Εμπειρίας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται, επιστ. επιμ. Αλ. Γεωργόπουλος, εκδ. Gutenberg, Αθήνα, σσ.495-513.
- 2008. Η χαρά της μάθησης, Κοινωνία και Υγεία, τεύχος 7, σσ. 54-68.
- 2010. Βιωματική μάθηση και Εμψύχωση, ή ο δάσκαλος-εμψυχωτής, Μικρές Ομάδες στην Εκπαίδευση - Παιδαγωγικές, Μαθησιακές, Εμψυχωτικές προσεγγίσεις, επιστ. επιμ. Μ. Μουμουλίδου, Γ. Ρεκαλίδου, εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα, σσ.191-202.
- 2010. Η σχέση διδάσκοντος-διδασκόμενου σε πανεπιστημιακό μάθημα βιωματικής εκπαίδευσης-ερευνητική μελέτη, Η Παιδαγωγική Σχέση διδάσκοντος - διδασκομένου, επιστ. επιμ. Αλ. Κοσμόπουλος, Στ. Βασιλόπουλος, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα, σσ.103-126.
- 2011. Εκπαίδευση φοιτητριών σε βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας και εφαρμογή τους στο νηπιαγωγείο, προς δημοσίευση στο Παιδαγωγική Επιθεώρηση (ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ Κ. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ Α, ΙΠΠΕΚΗ Β.).

- Βιβλιογραφία Michel Lobrot

Βιβλιογραφία του M. Lobrot
Βιβλία___________________________________________
- 1964. La Pédagogie Institutionnelle, éd. Gauthier-Villars, Paris.
- 1968. Vers une science de l’éducation, coll. “Sources de l’éducation”, Paris.
- 1971. Les effets de l’éducation, éd. ESF, Paris.
- 1972. Τroubles de la langue écrite et remèdes, éd. ESF, Paris.
- 1973. Pour ou contre l’autorité, éd. Gauthier-Villars, Paris.
- 1973. Priorité à l’éducation, éd. Payot, Paris.
- 1973. L’intelligence et ses formes, éd. Dunod, Paris.
- 1973. Lire, éd. ESF, Paris.
- 1974. L’animation non-directive des groupes, p.b. Payot, Paris.
- 1975. La libération sexuelle, p.b. Payot, Paris.
- 1978. Les difficultés sexuelles de l’adulte, éd. ESF.
- 1982. Apprendre à vivre, édité par l’auteur, Paris.
- 1982. Le mal d’aimer, édité par l’auteur, Paris.
- 1983. Les forces profondes du moi, éd. Economica, Paris.
- 1986. L’influence des modèles, éd. Psy-énergie, Paris.
- 1989. L’écoute du désir, éd. Retz, Paris.
- 1991. Lire, Délire, éd. Voies Livres, Lyon.
- 1992. A quoi sert l’école, éd. Armand Colin, Paris.
- 1993. Le choc des motions (Lobrot et coll), éd. La Louvière, Tours.
- 1993. Essai sur la communication, éd. Voies Livres, Lyon.
- 1995.La psychanalyse, éd. Hachette, Paris, (LOBROT M. et BONFANTI T.)
- 1996. L’anti-Freud, éd. PUF, Paris.
- 1996. L’aventure humaine, éd. Psy-énergie, Paris.
- 2006. Le mythe de l`identité – Apologie de la dissociation, éd. Economica, Paris, (BOUMARD P. LAPASSADE G. LOBROT M.).
- 2009. Vivre ensemble-L’attitude non-directive intervenante, édité par l’auteur, Paris.
- 2009. La puissance des rêves-la libération des affects, éd. L’ Harmattan, Paris.
- 2010. Les racines de la folie, éditée par l’auteur, Paris.
- 2010. L`influence non-directive, édité par l`auteur, Paris.

Μεταφράσεις στα Ελληνικά
Δημοσιευμένα
Βιβλίο__________________________________________________
- 1999. Ο Αντί-Φρόυντ εκδ. Τυπωθήτω, AΘήνα, (μετάφραση Μ. Γκριτζάλα. Πρόλογος- επιστ. επιμέλεια Κ. Κανακάκη).
Αφιέρωμα σε επιστημονικό περιοδικό________________________
- 1993. Aφιέρωμα «Η μη-κατευθυντική παρεμβατική μέθοδος» του Michel Lobrοt», Τετράδια Ψυχιατρικής, Νο 42, 37-109. (γράφουν οι M.Lobrot, Γ. Αστρινάκης, Κ.Μπακιρτζής, Κ.Κανακάκη, Κ.Δημητροπούλου, Β.Καλαντζή.
ΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ, Γ. Αντί προλόγου στη θεωρία και πρακτική της μη-κατευθυντικής παρεμβατικής μεθόδου του Michel Lobrot, σσ. 38-39.
LOBROT,M. H έρευνά μου, σσ. 40-54.
Συνομιλώντας με τον Michel Lobrot (Γιώργος. Αστρινάκης), σσ. 55-67 (μετάφραση Μ.Γκριτζάλα).
ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ Κ. Από το Δημοκρατικό ύφος ηγεσίας στη μη-κατευθυντικότητα του Τ-Group ή η μη-κατευθυντική μέθοδος του Kurt Lewin, σσ.68-73.
ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ Κ. Από τη δυαδική στην ομαδική συνάντηση του Carl Rogers,
σσ. 74- 82.
MΠΑΚΙΡΤΖΗΣ Κ. Η επικέντρωση στην επιθυμία ή η μη-κατευθυντική μέθοδος του Michel Lobrot, σσ. 83-91.
LOBROT, M. Η ιστορία της εξέλιξης των ομάδων, σσ.92-98 (μετάφραση Κ. Κανακάκη)
ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Κ., ΚΑΛΑΝΤΖΗ Β., Εκπαιδευτική πρόταση εμψύχωσης ομάδων σε ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης με τη «Μη - κατευθυντική παρεμβατική μέθοδο, σσ. 99-105.
ΚΑΝΑΚΑΚΗ, Κ. Για τον Michel Lobrot. Βιογραφικά και άλλα, σσ. 106-109. Η μέθοδος επικέντρωσης στην επιθυμία, 1989, σελ.49. (μετάφραση Ι. Κερκουλά, Μ. Γκριτζάλα).

Μη δημοσιευμένα κείμενα__________________________________
(διατίθενται σε φωτοτυπημένα αντίγραφα)
- 1986. Ομάδες Ψυχοενεργειακής Ανάπτυξης, σελ.4 (μετάφραση Καίτη Κανακάκη).
- 1989. Η μέθοδος επικέντρωσης στην επιθυμία, σελ. 49, (μετάφραση Ι.Κερκουλά, Μ. Γκριτζάλα).
- 1990. Η Ψυχοενέργεια, 1990, σελ. 21 (απόδοση από τα γαλλικά, Τ.Γαϊτάνη).
- 1994. H ανάγνωση της επιθυμίας στην ψυχοθεραπεία, (απομαγνητοφωνημένη ομιλία της 23-3-1994 στο Δρομοκαΐτιο Ψ.Ν.Α.), σελ. 12 (μετάφραση K.Κανακάκη).
- 2004. Η επικέντρωση στην επιθυμία, σελ. 49, (μετάφραση Ν.Χαραλαμπίδη).
- 2009. Κατευθυντικότητα και Μη-κατευθυντικότητα σελ. 36. (μετάφραση Κ.Μπακιρτζής).
- 2010. Οι ρίζες της τρέλας (εισήγηση στο συνέδριο Τέχνη και Ψυχιατρική, Χανιά) σελ. 38 (μετάφραση Κ. Μπακιρτζής).

Άρθρα σε εφημερίδες_____________________________________
- 23-1-2000, άρθρο στην εφημερίδα Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, σελ. 21.
- Ιούλιος 2000, άρθρο στην εφημερίδα Πελοπόννησος
- 5-9-2009, άρθρο-συνέντευξη στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, σελ. 14-15